Arhīvs
Decembris, 2019
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Peļņas avots?
Publicēts 3. novembrī, 2008.
Lai arī valstī izsludināts totālais taupības režīms, tomēr policija joprojām ļoti vēlas iegādāties 100 jaunus fotoradarus, kuru kopējā cena pārsniegtu piecarpus miljonus latu. Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš saka – fotoradaru iegādei iztērētos līdzekļus izdotos atpelnīt gada laikā. No vienas puses tas nav nemaz tik slikts projekts, taču no otras puses – aizvien vairāk rodas jautājums – vai tiešām Latvijā ir tik bezkaunīgi autovadītāji, ka vienīgā iespēja viņus savaldīt ir sodīt?

No Zivtiņa kunga sacītā jāsaprot, ka fotoradaru uzstādīšana uzlabotu satiksmes drošību, jo tādējādi daudzi šoferi sāks braukt lēnāk un vairs tik ļoti nepārkāps ātruma ierobežojumus. Taču no otras puses – Latvijā ir ieviesta soda punktu sistēma, kas šoferim regulāru pārkāpumu dēļ var draudēt ar autovadītāja tiesību zaudēšanu. Taču, kā zinām, fotoradara fiksētais pārkāpums tiek attiecināts uz automašīnas turētāju vai īpašnieku, taču soda punkti netiek piešķirti, jo fotoradars nefiksē pārkāpēja seju. Un te tad arī gribas pajautāt policijai – vai tiešām viņiem šķiet, ka arī “naudīgie” pārkāpēji samazinās “raļļošanu”, ja zinās, ka par ātruma ierobežojuma pārkāpšanu būs jāsamaksā tikai naudas sods? Varbūt policijai tā šķiet, taču nez kādēļ rodas par to šaubas, sevišķi redzot uz ielām “aplīmētās” dārgās automašīnas, kuru īpašnieki sodīti par auto atstāšanu neatļautā vietā.

Ja atceramies, ka fotoradari tiks iegādāti par nodokļu naudu, aizvien vairāk rodas skepse par šāda veida pirkuma lietderību no satiksmes drošības viedokļa. Sevišķi zinot, cik naski ceļu policija darbojas ar parastajiem radariem, bet cik ilgi nereti nākas gaidīt ceļu policijas ekipāžu satiksmes negadījumā iesaistītajiem. Turklāt gribas arī atgādināt, ka policijas funkcijās ietilpst ne tikai sodīšana, bet arī profilaktiskie darbi.

Jācer, ka fotoradaru “projekts” tomēr nav policijas vēlme uzlabot naudas iekasēšanu budžetā, bet gan tiešām uzrādīs satiksmes drošības uzlabošanos kaut vai par 30%. Pagaidām tādas pārliecības nav. Līdzīgi kā ar tā sauktajiem “dzērājšoferiem” – sākotnēji pēc bargo sodu ieviešanas iedzērušo skaits mazinājās, taču tagad tendence atkal kļūst negatīvāka. 


Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: