Arhīvs
Augusts, 2020
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
Vai līdz latam aizvilks?
Publicēts 19. maijā, 2008.
Nu jau vairs neviens izbrīnā neieplēš acis, ieraugot degvielas uzpildes stacijas cenu displejā dīzeļdegvielai noteikto cenu – kā nu kurā vietā, bet vidēji ap 82-83 santīmi par litru. Un tad nevilšus rodas melnais humors – varbūt tomēr aizvilks līdz latam? Benzīna cena pagaidām turas pieklājīgās robežās.

Tomēr šogad ir vērojama arī jauna tendence – ja agrāk Latvijas degvielas tirgotāji degvielas cenu pieaugumu Latvijā vienmēr skaidroja ar mistiskām cenu izmaiņām pasaules naftas tirgos, tad šoreiz degvielas tirgotāji godīgi atzīst – degvielas netradicionālo cenas pieaugumu pavasarī veicina lielais pieprasījums pēc tās. Taču te gan ir viena nianse – pieprasījums ir liels, tomēr nešķiet, ka tas būtu tik liels, ka radītu dīzeļdegvielas trūkumu benzīntankos – tās pietiek, bet cena tomēr kāpj bez apstājas. Atcerēsimies – pavasarī dīzeļdegvielas cena Latvijā vienmēr kritās un faktiski bija ap diviem santīmiem lētāka nekā benzīns, vai arī tādā pašā cenu līmenī. Šogad dīzeļa cena ir ap sešiem līdz astoņiem santīmiem par litru augstāka nekā benzīnam. Un viens otrs eksperts prognozē, ka cena dīzeļdegvielai augs vēl. Diemžēl paradoksāli, bet Latvijas patērētājs samierinās un maksā. Jo kas gan cits viņam atliek. Bet cik ilgi degvielas tirgotāji izmantos šo iespēju „vārīties” uz patērētāju rēķina? Un neaizmirsīsim – degvielas cenas pieaugums arī ir viens no faktoriem, kas ietekmē inflāciju gan tieši, gan netieši... Un pie šādām degvielas cenas tendencēm – kā mēs varam cerēt uz inflācijas kritumu?

Komentāri
Tavs vārds:
Tavs e-pasts:
Tava mājas lapa:
Ievadi šī portāla nosaukumu: